15 sekunders leken

Nu har det kommit en ny lek som barn kan roa sig med, leken har inga konstiga regler, eller rättare sagt den verkar bara ha en bestämd regel och det är att leken bara håller på i 15 sekunder.
Under dessa 15 sekunder så går flera barn tillsammans och slår på ett annat barn. Detta låter ju först som om det skulle vara någon form av mobbning men det är det altså inte utan det är en lek.
Givetvis är uppfinnarna till denna lek barn i storstäderna, inte för att klanka ner på barnfamiljer i storstäderna men dom kanske skulle lägga ner mer tid på sina barn än vad dom gör på sina jobb och sin status i samhället.
Det är ju inte konstigt att barn hittar på sådana här saker, för det verkar ju inte vara någon som bryr sig om det.

För något år sedan har jag för mig att det kom någon liknande "lek" som gick ut på att barnen skulle strypa varandra eller om dom skulle strypa sig själva, kommer inte riktigt ihåg hur det var men det har ju ingen betydelse för det är ju farligt hur det än förhåller sig.

Jag är själv inte så jätte gammal men jag kan ju se att det är en jäkla skillnad mellan barnen idag och vad dom har för sig på sin fritid mot vad jag och dom som växte upp med mig hade.
Vad var det egentligen som gick snett?
Ska man skylla detta på en massa döda ting som TV,Datorn,Tvspel? Eller är det samhällets fel att det blev så här?
Har som sagt inget svar på detta men jag tycker att föräldrarna ska ta tag i sina barn och sina liv.


//B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0