Söndag=Flyttdag #3

Idag fyllde jag år är redan 24 år gammal usch vad tiden går.
Var uppe redan kl 7:30 för att åka iväg till den gamla lägenheten för att kunna städa den så min syster skulle kunna flytta in.
Jag är lite av en optimist, trodde inte att det skulle ta så lång tid som det gjorde.Jag trodde jag skulle bli klar på 3 timmar det blev jag inte, det visade sig att det fortfarande fanns en hel del grejor kvar som jag inte hade tänkt på.
Började med att rensa upp på altanen och packa ytterligare 2 kartonger(tur att jag hade fått tag i så många kartonger)
och sen rengöra grillar som visserligen fortfarande står kvar i lägenheten.
Jag började i alla fall med att göra köket, för det är ju där det oftast blir som skitigast, och skitigt det var det.
Efter 2,5 timmas städning insåg jag att jag inte skulle bli färdig om jag inte ringde in lite hjälp, karro kom förbi.
Hon städa utav bara fan, när hon var klar med badrummet, sovrummet, kontoret och vardagsrummet, då var jag också klar med köket.....jävla kök!!!!!

Klockan började närma sig 15:00 vilket betydde att vi hade hållt på att städa i över 6 timmar och att vi skulle hem till Ulla för att äta lite kalkon, trötta efter städningen satte vi oss ner och åt, fy fan vad gott det var med mat. Tack ska du ha Ulla för den goda maten.

Nu var det bara några få saker kvar att göra i den gamla lyan, få jag styrde bilen tillbaka tillbka till lägenheten för att 1: Frosta av kyl och frys och 2: Laga ett hål i väggen som jag de gjort till en nätverksladd.

Avfrostning och lagning av hål gick utan problem med lite hjälp av farsan och hans slagborr.
Sen  åkte vi till hans jobb för att hämta en kontorsstol..mycket skön stol måste jag säga=)

Men dag #3 var inte slut med det, vi skulle sätta upp min stora tavla, problemet var bara att klockan nu hade blivit en bit efter 22, vilket betyder att det ska vara tyst, vi var inte tysta eller ja vi var tysta men slagborren var det inte.Ber om ursäkt till grannarna.

Nu var vi klara, dags att sova kudde=)






//B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0