Hämtat bilen=)

Var och hämtatde min nya saab 9-3 vector active igår.Undara varför den heter active får ta reda på hur active bilen kan vara =)
Alltid samma sak när man köper ny bil, tanken är snustorr, allt man bett om som man gärna vill ha till bilen är inte framplockat, och spolarvätskan är slut.Som kund vill man ju gärna ha dessa saker men men men en bilförsäljare prioriterar dessa kanske små saker på ett helt annat sätt än vad man som kund gör.
Nummer ett kommer spolarvätskan han vill ju inte att man ska krocka bilen nu när det är så skitigt ute på vägarna.
Nummer två ordna alla saker som man bett om till bilen som t.ex. bagagerumsmatta.
Nummer tre ger en bilnycklarna och säger "är det något problem bara ring"

Jag som kund sätter mig i bilen, vrider m nyckeln, ser varningslampan som lyser i högra hörnet, blir orolig men kommer snabbt fram till att tanken är tom.Jag har bilen,spolarvätskan,tillbehören,säljarens nummer, men vad hjälper allt detta när jag ändå inte kan ta mig från parkeringen hos bilhandlaren....

//B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0