The curious case of Benjamin button

Nu har jag sett den filmen som förmodligen kommer vinna någon typ av filmpris.
Filmen handlar om den mystiske personen Benjamin buttons och hans liv.
Men Benjamin har är ingen vanlig människa som vi andra eller ja på sätt och vis är han det men inte till utseende.
Benjamin föds samma dag när det första världskriget tar slut, han föds som en 80-årig man i ett barns kropp.
Alla tror att han kommer dö men det som händer med honom är att han växer upp och blir bara yngre och yngre.
Detta är den nya Forrest gump filmen men i denna filmen har inte tom hanks huvudrollen utan bradd pitt och han gör det verkligen superbra enligt min mening.
Finns dock en sak som jag tycker inte stämmer i filmen och det är att han föds som ett vanligt barn fast han är gammal, sen växer han upp som en vanlig person men som sagt fortfarande gammal, men när han kommit upp i ålder början han att krympa för att senare dö som ett nyfött spädbarn.Hade kanske sett lite konstigt ut om han hade fötts som en fullvuxen gammal man, men det hade varit mer trovärdigt.Det är ju som sagt en film och hela historien är ju påhittad och då kan man göra precis som man vill men historien, och jag är glad att dom gjorde det för filmen är vekligen toppen.


//B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0