Änglar & Demoner

Dan Brown´s bok Änglar och Demoner har ju blivit film, och för några dar sedan fick jag äntligen se den.
Har läst boken och tycker den var mycket välskriven och genomtänkt så jag hade stora förhoppningar på filmen.

Filmen gjorde mig inte besviken, dom hade ändrat lite små saker, förmodligen för att korta ner längden på filmen, men resultatet blev ändå detsamma i slutänden.

Änglar och Demoner är egenligen första boken/filmen men det var ändå Da vinci koden som kom först.
Har läst några andra böcker från Dan Brown och även dom är riktigt bra gjorda, så jag hoppas att det kommet mer filmer som är baserade på hans böcker.

Kortfattad handling:Ett experiment blir stulet i schweiz, man har lyckats framställa något som kallas för antimateria alltså motsatsen till materia.När antimaterian kommer i kontakt med materia så uppstår en explotion och all materia som finns i närheten slukas i ett svart hål och inget blir kvar.
Behållaren göms i Vatikanstaten,och ett gammalt samfund får skulden för det.Man kontaktar Landon (tom hanks) för att lösa mysteriet och hitta antimaterian och sätta stopp för det gamla samfundet innan antimaterian slukar vatikanstaten.



Alla måste se denna, eller läsa boken man blir inte besviken.

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med livet som insats

Jag har bara sett filmen och den tilltalande mig inte, men alla har ju olika smak. Den är säkert jätte bra men jag söker något annat :)

2009-07-05 @ 18:57:26
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Båda filmerna har gjort mig besvikna.. vet inte hur långa de är? men de känndes väldigt korta.. Hade kanske gått och gjort de längre ? :) Böckerna har jag inte läst ännu. Har bara läst lite av änglar och demoner. Men har inte orkat ta mig igenom dom, ännu :)

2009-07-05 @ 19:00:32
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/
Postat av: anne

tack för tipset :D

2009-07-05 @ 19:02:50
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag blev oerhört besviken på filmen... De tog ju bort en av huvudrollerna och ändrade på en heldel...

Men boken var kanon.. =)

2009-07-05 @ 19:16:24
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0