Ko på vägen

Var på väg till Loftahammar idag, men när jag hade kört igenom virserum så kom det ut en ko på vägen.
Jag stannade givetvis för att låta kon gå över vägen, men det ville inte kossan.
Efter att jag suttit en stund och tittat på kon bestämde jag mig för att rulla lite framåt, då bestämde sig kossan för att springa över vägen, jag fick bromsa samtidigt som kon nästan sprang in i fronten på lastbilen och ner i diket på andra sidan.

Jag kunde nu köra vidare men när jag tittade i backspegeln såg jag att kossan hade gått upp på vägen igen och satt sin kos mot postbilen som stod parkerad längsmed vägen, kon kom fram till postbilen och ställde sig vid den öppna förardörren och tittade in samtidigt som brevbäraren stod brevid och försökte få bort den stora kon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0