Korkad kvinna i volvo

Var inne i loftahammar och skulle köra upp för en brant kulle mitt inne i samhället.
Jag var på väg igenom en kurva innan backen började, på min vänstra sida stod det ett stort träplank.
När jag är halvägs igenom kurvan finns det ingen plats för någon att möta mig eftersom att släpet alltid tar en kortare väg igenom kurvan.

Då kom den blå volvon men en kvinna bakom ratten och hennes mål var att komma förbi, vilket jag försökte få henne till att inte testa, men hon hade en annan åsikt i denna saken.
Hon gasar på och det första hon gör när hon kommer till svängen är att hon slår sin högra backspegel rakt in i kanten på planket vilket borde ha fått henne att lägga i backen och vänta på att jag kört igenom svängen men det gjorde hon inte.

Själv drog jag P-bromsen och bara satte mig och tittade på vad hon höll på med.
Hennes nästa drag var att fortsätta köra framåt vilket resulterade i att hon drog hela höger sida av sin nya volvo mot planket.
Hon stannade till när höger bakhjul inte gick igenom svängen för att det satt fast mot plankets kant.

Nu kan man ju tycka att hon skulle ge upp men det gjorde hon inte, hon backade lite sen tryckte hon gasen i botten vilket resulterade i att hennes högra sida fick en rejäl smäll till men också att hon tog sig egenom kurvan.

Det ända jag ångrar med detta är att jag inte tog upp mobilen och filmade alltihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0