Toppless i badhus och jämnställhet

Nu har det kommit hit till lilla växjö också.
Enligt kommentarerna att dömma på SMP:s hemsid, så är detta med att bad toppless för kvinnor ett riktigt dragplåster.
Det kommer tydligen komma en hel del killar/män dit som vill se på amningskuddar.

Men vad den mannliga delen av besökarna inte har tänkt på är att, kvinnorna som kommer bada toppless också har rätten att stämma dom för sexuellt ofredande eftersom att dom kommer känna sig kränkta av alla blickar dom kommer få, även ifall dom gör detta frivilligt och förstår vad dom ger sig in på.

Sen kommer det säkert bli en hel del ofrivillig kroppskontakt.

Jag menar det har ju skett en hel del våldtäkter på sveriges badhus dom senaste åren, tror inte att detta kommer precis kommer avskräcka våldtäktsmän, att besöka badhus.

Visst jag tycker väl inte att kvinnor ska tvingas att bära bikiniöverdel om dom inte vill, men jag tycker att man bör tänka igenom ett sånt här beslut innan man genomför det.

Är det badvakterna som ska se till att någonting händer,är inte en majoritet av badvakterna män?
Finns väl inte många män som inte slänger en extra blick på ett par fria tuttar?eller har jag fel?

Men det är ju klart detta handlar ju om jämnställdhet, och det verkar ju som att kvinnors sätt att se jämnställdhet är att dom vill vara mer som männen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0