Skatan som blev jagad

Har ju jobbat min sista dag innan semestern idag, och denna dag fick ett lite konstigt slut.
Skulle hjälpa en arbetskamrat att lasta upp hans lastbil, jag backar in i portarna som jag hade fått tilldelade medan han jag skulle hjälpa gick in för att hämta ett lassinfo.
När han kommer tillbaka så har det hänt lite saker på lagret.
Det som hade hänt var att en skata hade tagit sig in bland varorna och det är ju inte så bra att ha en skata på ett lager fullt med mat.
Det var skatjakt på lagret dom flesta anställda inklusive högsta chefen var ute på jakt, det dom hade som vapen var sopkvastar,spadar och ett luftgevär.
Han som hade luftgeväret som vapen stod uppe på en stor skylift som dom har där inne på lagret medan dom andra slog i marken med spadarna och viftade med sopkvastarna.
Jag och min jobbarkompis tänkte börja lasta men det gick inte för sig sa högsta hönset för vi kanske skulle skrämma skatan som dom höll på att driva till skytten som stod beredd på sin skylift med skarp laddat luftgevär.

Skatan som efter en stunds jakt blev trött och landade givetvis över mitt huvud på en lampa där han stod och pustade ut.
Jag blev tvungen att flytta på mig så att skytten kunde ta sig ner på marken för att sedan smyga sig fram mot sitt byte.
Han kröp ner bakom en vagn, för att fågeln inte skulle se honom, fågeln som var helt utmattad brydde sig inte så mycket om vad som skulle hända härnäst.

Skytten siktade en stund,alla var tysta.....sen sa det pang från luftgeväret och skatan föll ner död från sitt mycket dåliga gömställe.Jakten var slut alla gick tillbaka till sina arbetsuppgifter och högsta chefen var helt uppe i varv som om detta var det största som hade hänt detta året.

Vi skakade på huvudena och sen forsatte vi att lasta, vi hade ju tider att hålla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0