ESC 2009

Får börja med att gratulera Norge till sin super seger i ESC 09, men norrmännen vann inte bara dom vann hela finalen utan att det blev spännande,och dom lyckades också slå poängrekord för en vinnande låt, dom fick 387 poäng, det är ju något att skryta med jämnfört med deras tidigare rekord, nämligen att vara det landet som har kommit sist flest gånger(10ggr)
Dom lyckades också pricka in 12 slaget nästan exakt med sin vinst vilket innebär att det var den 17maj när dom vann som vi alla vet är Norges nationaldag.Tycker själv inte låten var särskilt speciell men jag har tydligen en helt annan musik smak än resten av europa.
Sverige gick det inte lika bra för vi kom på 21:a plats med bara 33 poäng men jag tycker ändå att Malena Ernman gjorde ett jäkligt bra nummer och det var synd att inte resten av EU höll med mig.
Vi får väl glädjas lite med Arash som också är svensk han lyckades ju få en 3:e plats.
Vad finns det mer att säga om ESC09, en hel del men jag kommer inte skriva mer om det nu om det inte dyker upp något roligt att skriva om så än en gång grattis Norge till er dunderseger och så väntar vi med spänning till ESC10 då vi befinner oss i Oslo, kommer nog inte gå lika bra för norrmännen då.....även om dom är favorit grannlandet=)

Kommentarer
Postat av: Sodamaze

Jag är kär i Norges bidrag =)

2009-05-17 @ 13:18:43
URL: http://sodamaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0