Hemvägen

Efter vi fått Daisy var det dags att åka tillbaka till Växjö.På vägen upp hade vi gjort några stopp dels på Statoil i Lammhult, på MCdonald i Mjölby och sen körde vi runt en liten liten sväng i Norrköping för att sedan tanka upp bilen.
Resan upp tog 3 timmar inkl stoppen, körde i runt 100km/h på 90-vägarna och 120km/h på 110-vägarna, trots detta tog det bara 3 timmar som sagt.Visst det är ju inte så långt upp till Norrköping tror det hamnade på ca 28,5 mil enkel väg.

På hemvägen däremot körde jag i ett streck och lite snabbare än vad jag hade gjort på vägen upp, men det gjorde bara en halvtimme, detta bevisar att det inte lönar sig särskilt mycket att köra som en dåre, allt som allt tjänade jag nog i tid ca 15-20 min att köra lite snabbare, det är det ju inte värt, men visst det är ju lite roligare att köra fort=)

Något som också var lite komiskt var när vi körde hem, jag hade ju räknat med att få se en hel del vilt i form av kaniner och rådjur, vem vet kanske en älg, men verkade som att dessa djur hade bättre saker för sig än att befinna sig när dom vägarna som vi körde på.Däremot såg jag 7 stycken rävar.
Den första räven stod och åt på en överkörd grävling vid sidan av E4:an, dom andra rävarna sprang bara över vägen eller stod och tittade vid sidan om vägen, och den sista räven vi såg innan vi kom till Växjö sprang över vägen med en kanin unge i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0