Köpa huset eller vänta

usch vad jobbigt det är det här med husköp.
Ska man köpa hus eller ska man bo kvar i denna lilla lägenhet en massa år framåt, känns som man mest står still och trampar på samma ställe.Man vill ju ta det där nästa klivet i rätt riktning och just nu styr stegen mot att bli en husägare.
Men med husägande kommer mer åtaganden, renovering, stopp i avlopp,sopsortering,gräsklippning är det värt att lägga tid och pengar på allt detta?Tror inte jag kan ge något svar på det just nu när jag sitter här i vår lägenhet och funderar.
Skaffar jag hus så kommer nog svaret bli JA det är värt allt det.Att ha sitt eget att slippa ta hänsyn till alla grannar som bor över och runtomkring en.Men men men orkar jag och karro med att fixsa till ett hus så vi får ett trivsamt hem,många frågor dyker upp i huvudet ska nog ta mig en kopp kaffe till och fortsätta att fundera.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0