Nionde grottan

Femte boken i grottbjörnsfolkets historia är nu slut eller ja den har jag visserligen läst ut för ett bra tag sen men jag har ju som sagt inte skrivit p länge så tänkte att eftersom jag skrivit om dom andra 4 böckerna om Ayla kan jag ju lika gärna skriva om den sista boken också.
I denna boken kommer Ayla och jondalar fram till sitt slutliga mål den nionde grottan som är Jondalars hem.
Nästan hela boken utspelar sig i denna grottan och på det stora sommarmötet där Ayla och jondalar gifter sig.
Man får en fördjupning i denna boken om hur dom skulle kunna ha levt på den tiden som Ayla och Jondalar levde.
Och som jag skrivit om dom förra boken är även detta en mycket bra bok.
Har bara en sak att säga och det är att ni som inte har läst dessa böcker bör vekligen ta och göra det......NU




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0