Pomeranvalp med allvarlig skada

Jag har nog skivit förr att jag importerat min hund och även den kommande hunden kommer jag att importera från tjeckien,en sak som många tycker är vansinningt eftersom att dom anser att uppfödare i utlandet är oseriösa och vanvårdar hundarna.Detta förekommer säkert men jag har en bra kontakt i Sverige som hjälper mig med detta.
Läste precis om en Norsk kvinna som har varit i Sverige och hämtat en Pomeranvalp som hon har fått betala dyra pengar för, inte bara i inköp utan också i veterinärkostnader.
Jeanette som kvinnan heter beställde denna hunden från vad hon trodde var en exklusivkennel i Sverige.
När det är dags för att hämta den 4 månader gamla valpen hos kenneln möts hon av ett trångt källarrum fullt med skitiga hundar.
När hon fick se hunden (candy) som hon hade betalat,fick hon en chock, hunden vägde bara 850 gram och verkade inte må särskilt bra.Uppfödaren försäkrade att hunden var som den skulle och att den såg lite konstig ut berodde på att den hade engelskt påbrå.Uppfödaren visade också ett veterinärintyg som styrkte att hunden var frisk, så Jeanette lät sig övertygas.

Men Jeanette var inte helt övertygad, hon tog valpen till en veterinär i Norge som besannade hennes farhågor,fel på fel döck upp under undersökningen av hunden, den hade vattenskalle och hjärnskador hade stannat i växten och var apartisk, veterinären föreslog att avliva hunden för hundens eget bästa.
Jeanette försökte häva köpet men uppfödaren vägrar betala tillbaka en krona.

Har själv inte mycket att säga om detta tycker bara det är sorgligt när man hör talas om sånt här hoppas att det löser sig för Jeanette, och att Candy kan få vila i frid och slippa leva sitt liv i plågor.Lycka till!!!!

Kommentarer
Postat av: Sodamaze

Tycker ni ska döpa om er blogg till "Ketchupbloggen". Först kommer ingenting, sen kommer ingenting, och ingenting...sen kommer allt på en gång!

Syftar på nio inlägg på denna helg =)

2009-05-17 @ 13:21:13
URL: http://sodamaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0